V reklamách a v komunikácii na klientov sa banky navzájom predbiehajú, ktorá z nich je viac moderná a digitálna.
Preto sme sa pozreli, ktoré banky ponúkajú možnosť
založiť bankový účet online. A kedže žijeme rýchlu dobu, zisťovali sme, či to klient stihne do 10 minút. Pozreli sme sa na dvanásť bánk. Výsledok vás možno prekvapí.
Môže si dnes klient otvoriť účet online,
bez toho, aby musel chodiť na pobočku?
- Päť bánk dovolí budúcemu klientovi otvoriť účet online len v prípade, ak už v niektorej inej banke účet má. Účet v inej banke slúži na uskutočnenie malej overovacej platby z účtu na účet, čím nová banka overí identitu nového klienta. Týka sa to bánk: Slovenská Sporiteľňa, VÚB Banka, Poštová Banka, ČSOB Banka a Fio banka. Vo Fio banke budete potrebovať ešte naskenovaný doklad o vedení bežného účtu v inej banke v SR (napr. výpis z účtu, zmluva o účte, potvrdenie o vedení účtu) a v Poštovej banke výpis z klientovho účtu.
- V mBank klient otvorí účet online, no až potom, ako klienta navštívi kuriér, prípadne klient navštívi najbližšiu pobočku banky. Podobnú možnosť otvorenia účtu prostredníctvom kuriéra ponúka aj VÚB Banka a Fio banka, a to v prípade, že klient nemá účet v inej banke, z ktorého si pošle overovaciu platbu.
- V Tatra Banke si klient môže založiť účet cez mobilnú aplikáciu, kde vyplní svoje údaje, banka overí klienta prostredníctvom tvárovej biometrie a následne banka pošle klientovi úvodný balíček spolu s platobnou kartou, a to buď kuriérom na adresu klienta alebo na pobočku banky.
- Pri ďalších štyroch bankách musí klient prísť na pobočku, keďže banky neponúkajú možnosť založiť účet online. Jedná sa o banky: Raffeisen BANK, UniCredit Bank, OTP Banka a Prima Banka.
- V mobilnej 365.bank si klient otvorí účet priamo zo svojho mobilu v aplikácii banky. Na overenie klienta pritom stačí realizovať len videohovor s operátorom banky a občiansky preukaz. Podpis zmluvy prebieha podržaním tlačidla na mobile. Okrem videohovoru sa totožnosť klienta dá overiť aj na niektorých pobočkách pošty.
Vo všeobecnosti na založenie účtu online musí mať klient pripravené doklady totožnosti ako občiansky preukaz, pas, prípadne vodičský preukaz, email a telefón. Prístup na internet je samozrejmosťou, vrátane možnosti odfotiť alebo naskenovať doklady.
Z nášho hodnotenia účet online si klient založí najrýchlejšie a aj najpohodlnejšie v mobilnej 365.bank a v Tatra Banke. Založenie aj overenie klienta prebehne priamo v aplikáciách bánk, pričom klientovi stačí len občiansky preukaz.
Tu môžete vyskúšať účet online, zadarmo a bez poplatkov v 365.banke.
Napriek tomu, že banky klientom cez zvyšovanie poplatkov za operácie a transakcie vykonávané na pobočkách odkazujú, že žijeme v digitálnej dobe a máme využívať online možnosti, na začatie vzťahu s bankou na pobočku klient predsalen vo väčšine bánk prísť musí, ak ešte nemá účet v inej banke. Prípadne klienta musí navštíviť kuriér. Možnosť založiť účet na pobočke banky je samozrejmosťou v každej banke.
Väčšina bánk u nás využíva spôsob, ktorý je založený na vlastníctve účtu v inej finančnej inštitúcii, kde už bola identifikácia klienta overená. Z tohto účtu klient zašle na preukázanie vlastníctva účtu drobnú platbu na účet vo finančnej inštitúcii, kde chce otvoriť nový účet. Klient musí zároveň poskytnúť banke aj dva požadované doklady totožnosti.
Aktuálne pohodlnejší a novší spôsob je identifikácia klienta s využitím biometrických údajov a ich následným overením prostredníctvom špecializovaného softvéru a porovnaním s biometrickými údajmi, ktoré už sú k danej osobe priradené a preukázateľne ju identifikujú. Prípadne prostredníctvom videohovoru, po absolvovaní ktorého má klient účet plne funkčný.
Chcete ušetriť a dostávať aj takéto rady na email?
Aktivujte si zadarmo Bankového Sliediča.