Takto nejako vyzerajú reklamy na život na dlh v aktuálnom období. V čom je pes zakopaný?
Nejde v žiadnom prípade o špeciálne pôžičky s výhodami či parametrami typickými pre vianočné sviatky, aj keď to majú vo svojom názve. Ide výlučne a iba o marketingový lep. Kto naň raz sadne, tak ľahko sa neodlepí.
1.)
Internetové reklamy od žiadateľa iba vylákajú kontakt. Reklamy vôbec neuvádzajú informácie o úrokovej sadzbe či RPMN. Už to by malo byť žiadateľovi podozrivé. Nevýhodné pôžičky sa totiž za svoje
RPMN hanbia a preto ho neuvádzajú. Cieľom týchto reklám je získať kontakt na záujemcu (napr. adresu či telefónne číslo).
2.)
Náklady „vianočných“ pôžičiek sú do
30 % ročne. To je viac ako na kreditnej karte alebo na povolenom prečerpaní na bežnom účte (čo sú najdrahšie bankové pôžičky).
3.) Požičiavajú sa
malé sumy. Výška pôžičky sa vďaka tomu javí ako ľahko splatiteľná. Áno, malá pôžička má nízku preplatenosť, to však neznamená, že je lacná. Kto si môže požičať iba málo, mal by si dva razy premyslieť, od koho. Aj jedno eurový rozdiel v splátke môže nízkozarábajúcemu narobiť problém pri splácaní.
4.)
Pôžičky pre dôchodcov a ženy na materskej sú ďalším marketingovým ťahom. Ide o nízkopríjmové skupiny osôb, ktorým banky logicky nepožičajú vysoké sumy. Banky však vedia požičať dokonca aj tým s minimálnou mzdou. Samozrejme, výška
pôžičky bude vždy korešpondovať s výškou príjmu. Základom je mať účet v banke, hoc aj ten zadarmo.
5.)
Znevažujú bankové postupy. Častým sloganom rôznych pôžičiek je „V banke vám nepožičali?“. Ak banka odmietne požičať, má na to svoje dôvody. Ten najdôležitejší je, že sa obáva, že sa jej požičané peniaze nevrátia. Nikto bez bočných úmyslov nepožičia tomu, komu chýba stabilný príjem. Veď požičiava preto, aby sa mu peniaze vrátili a ešte aj s úrokmi.
6.) Ak ste zvedavý, kto za pôžičkou stojí, pozrite si
obchodné podmienky. Odoslaním žiadosti s nimi automaticky súhlasíte. Súhlas je už vopred odfajknutý. V tom je napríklad rozdiel od štandardných formulárov, kde na súhlas treba najprv kliknúť.
Ak nemáte na darčeky na najbližšie Vianoce, zamyslite sa, ako ste hospodárili počas roka. Ak nájdete situácie, kde ste peniaze míňali zbytočne, v nasledujúcom roku sa ich vyvarujte. A súčasné Vianoce bez hmotných darčekov by mohli byť poučením a motiváciou. Ak ste takéto situácie nenašli, zvýšené výdavky z dôvodu pôžičky môžu narobiť ešte väčšiu galibu. A tie budúce Vianoce by mohli byť ešte smutnejšie, ako by boli tie súčasné bez hmotných darčekov.
Na darčeky sa nepožičiava.
Chcete ušetriť a dostávať aj takéto rady vo Vašej banke na email?
Aktivujte si zadarmo
Bankového Sliediča