Napriek tomu, že vozidlo neprinieslo do sveta technológii nič extra, je to koncepčne zaujímavé auto. Nie nadarmo sa mu hovorilo východoeurópske Porsche – motor i hnaná náprava sú u oboch umiestnené vzadu. Podľa výrobcu schádzalo vozidlo z výrobnej linky v rokoch 1970 – 1980 a celkovo bolo vyrobených 56 902 kusov.
V tom čase bola väčšina vozidiel relatívne jednoduchá a aj erko sa dalo v prípade poruchy opraviť aj uprostred púšte. Stačili šikovné ruky, chytrá hlava a aspoň kladivo. Na to, aby bolo škodovácke kupé zaujímavé pre investorov, to však nestačí.
Kto chce zohnať 110R, natrápi sa. Autá hrdzaveli, množstvo z nich zničili amatérski úpravcovia a zbedačili ich mladí vodiči. Začali sme pátrať po internete a medzi kamarátmi. Nedali sme si žiadny finančný limit, ten by nás totiž mohol priviezť k poriadnemu šrotu. Chceli sme však pôvodné auto a v čo najlepšom stave. Čo sa nám podarilo zohnať? Ako inak, najskôr sme narazili na tuning, ktorý sa neodvážil mať cenovku. Našťastie. Potom sme našli dovezené auto, no bez papierov a jeho prihlásenie by bola veľká tortúra. Jeho cena atakovala 4 500 eur. Našťastie bol celý inzerát bez akejkoľvek snahy auto predať, tak sme sa majiteľa ani nepokúšali kontaktovať.
Zaujal nás jeden kúsok, ktorý práve prechádza renováciou. Jeho majiteľ si ho cenil na takmer 2 000 eur. Inzerát sme však nakoniec nechali ležať, lebo auto uprostred renovácie vie byť nebezpečná pasca. Neúplné a v rozobratom stave, navyše stále s nevyriešenými hrdzavými podvozkovými časťami... to nás naozaj nelákalo. Potkli sme sa ešte o niekoľko rozobratých, zožratých, nepodarených a škaredých Eriek. Ani jedna nepreskočila cez 2 000 eur a spodná hranica sa odvážne opierala o 1 500 eur.
Nakoniec sme však vypátrali aj kúpenia hodné autá. A museli sme poriadne žmúriť oči, lebo cenovky vedeli vyraziť dych. Našli sme dve pôvodné Škodovky v dobrej kondícii a nebolo ich potrebné nijako renovovať. Ich cena bola totožná – 5 500 eur. Potom nám však medzi inzerátmi zrazu zasvietila zaprášená Škodovka, z ktorej dýchali jasný pôvod, dobrý majiteľ a zábudlivý dedič. A aj cena bola pekne vysvietená - ten mladý chcel za ňu takmer 10 000 eur. V prospech Škody hovoril absolútne pôvodný stav, ale priestor na zjednávanie nám majiteľ nedal.
Táto skúsenosť nás postrčila do zahraničia, aby sme domácu situáciu konfrontovali s domovinou 110R. Zavolali sme kamarátom do Prahy a oni nám za dva dni vypátrali jedno Erko - veterán, ktorý nepotrebuje žiadnu investíciu. V prepočte chcel za ňu majiteľ skoro 7 000 eur – ako pre kamaráta. V Čechách sme našli ešte jednu cukríkovú Škodu 110R, ktorej majiteľ trocha „pomohol“ hmlovkami a neoriginálnymi kolesami. No chcel za ňu viac ako 11 000 eur.
Tam sme naše pátranie ukončili. Škoda 110R je pri chuti a jej cena má potenciál rásť. Ak tu svoju stále máte a nepáli vás v peňaženke, nechajte ju v garáži. Ona vám to potom vráti.